marți, 27 martie 2012

Creveti cu usturoi si crackers de parmezan

Iata ca a venit si momentul primei retete publicate pe blogul meu. E tarziu, e noapte si tocmai am terminat de micsorat pozele si fara sa incerc sa impresionez prin aprecieri laudative exagerate, am salivat din nou privind pozele si scriind despre aceasta reteta. Mie mi-au placut la nebunie crevetii fragezi si picanti in contrast cu crackersii de parmezan. Prima mea reteta este, nici ca se putea altfel, de inspiratie Laura Laurentiu. Dar iata cum arata crevetii mei:



Pentru a pregati reteta pentru 2 persoane am folosit urmatoarele ingrediente:

  • 300 de grame de creveti decorticati si curatati de intestin
  • 2 catei mari de usturoi
  • 1 lingurita de coaja rasa de lamaie
  • 1 lingura de frunze de patrunjel tocate fin
  • 1 lingura de frunze de coriandru tocate fin
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • 1 lingura de sos iute
  • 20 de grame de unt
  • 2 linguri de ulei de masline
  • 200 de grame de parmezan ras
  • cateva fire de coriandru pentru decor

Prima data m-am ocupat de crackersii de parmezan, foarte usor de facut si foarte buni in acelasi timp.
Am format pe tava cu hartie de copt doua cercuri de aproximativ 12 cm. diametru din parmezan ras cam de 1 centimentru de gros, pe care l-am tasat putin prin apasare cu palma. Am dat tava la cuptor pe care in prealabil l-am incins la 190 de grade si in aproximativ 10 minute crackersii au inceput sa aiba marginile rumene.


Imediat am scos tava din cuptor si am taiat crackersii in cate doua jumatati cu un cutit mare, cat au fost fierbinti, caci dupa racire devin foarte casanti.

Am incins bine o tigaie, am adaugat uleiul de masline apoi untul si imediat dupa topirea untului crevetii toti deodata. In scurt timp (3-4 minute) au capatat o frumoase culoare roz.


Am adaugat imediat usturoiul zdrobit apoi fin tocat, patrunjelul si coriandrul tocate, zeama de lamaie si coaja de lamaie dar si sosul iute. Am amestecat scurt si crevetii sunt gata de servire.


Sare nu se adauga pentru ca se vor servi impreuna cu crackersii de parmezan care sunt destul de sarati.

Am impartit crevetii pe doua farfurii si i-am decorat cu cate doua jumatati de crackers de parmezan si cateva fire de coriandru.


Acesta a fost aperitivul unei cine in doi servite la lumina lumanarii, cina care a avut in meniu cele cateva feluri cu care particip la concursul KitchenAid de Martisor.


0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu