vineri, 30 martie 2012

Minicake cu mousse de capsuni si kiwi

Orice cina, oricat de reusita si satioasa ar fi, trebuie sa fie incununata de un desert pe masura. De aceea m-am gandit mult, mult de tot ce sa aleg pentru punctul culminant al cinei noastre romantice, ca sa nu se abata de la nota eleganta a felurilor de mancare servite inainte. In acelasi timp, pentru ca la masa am fost doi si numai noi doi, m-am gandit sa nu pregatesc ditamai tortul pentru ca nu e ziua nimanui, nu e nici nunta deocamdata :P si nu am fi fost capabili sa-l mancam nici intr-o saptamana incheiata. Deci m-am gandit mult, repet, si am creat, intr-un final, minicake-urile cu mousse de capsuni si de kiwi infasurate intr-un guler de ciocolata cu buline de ciocolata alba si servite cu un sos de capsuni proaspete:


Pentru 6 deserturi e nevoie de:
  • 750 grame de capsuni
  • 200 de grame de kiwi
  • 35 de grame de gelatina praf
  • 10 linguri cu zahar tos
  • 300 de grame de smantana pentru frisca 
  • 2 linguri de zahar pudra

blat:
  • 2 oua separate
  • 1 varf de cutit de sare
  • 2 linguri de zahar
  • 1 lingura de esenta de vanilie
  • 2 linguri de faina

decor de ciocolata:
  • 6 x 15 grame ciocolata alba
  • 6 x 50 de grame ciocolata cu lapte
Principala materie prima pentru minicake-urile mele au fost fructele proaspete, eu am luat capsuni si am avut si niste kiwi, dar se pot face si din altfel de fructe sau se poate inlocui unul dintre straturi cu un mousse de ciocolata, de exemplu.


OK, deci desertul meu are si el la baza un blat, ca orice alt tort cake cu sau fara prefixul mini in fata. Ca sa fac blatul, am batut spuma tare albusurile cu sarea, am adaugat zaharul si am batut pana cand s-a dizolvat, am adaugat faina in ploaie si galbenusurile si am amestecat cu grija, ridicand cu ajutorul unei spatule late manevrata cu mana dreapta aluatul de pe fundul castronului catre suprafata, in acelasi timp rasucind castronul incet, in sensul acelor de ceasornic, cu mana stanga, astfel incat aluatul de sponge cake sa fie bine amestecat dar aerul pe care l-au inglobat albusurile prin batere sa nu se piarda. Manevra asta serveste la obtinerea unui blat de tort pufos, fara adaus de agenti de crestere. Am turnat aluatul intr-o forma rotunda tapetata cu hartie de copt si l-am copt la 180 de grade pana cand o scobitoare introdusa in blat a iesit curata, asta insemnand 15-20 de minute.

Am scos blatul din forma si l-am lasat sa se raceasca - poza din stanga - apoi am decupat din el cerculete cu forma rotunda cu 8 cm. diametru conserva fara fund in care am montat ulterior desertul - poza din dreapta.


Mousse-urile: am curatat 500 de grame de capsuni si cele 200 de grame de kiwi si le-am zdrobit bine, separat unele fata de celelalte. Kiwi l-am trecut si prin sita ca sa elimin semintele.

Am cantarit si pus la hidratat in doua canite, separat, 25 de grame de gelatina cu 3 linguri de apa rece respectiv 10 grame de gelatina cu 1 lingura de apa rece.

Pasul urmator a fost sa bat frisca. Pentru a bate frisca din smantana pentru frisca - e frisca naturala, care are un gust mult mai bun decat asa numitele preparate de frisca vegetala si e si mai sanatoasa - e nevoie ca smantana sa fie foarte rece, dar nu inghetata. Se bate cu mixerul la viteza moderata si dupa ce incepe sa se intareasca se mareste viteza pana se intareste de tot, dupa care se opreste imediat mixarea. Atentie, daca e calda sau se bate prea mult smantana se va taia si nu se va mai obtine frisca, ci unt si zer!

Am pus in cate o craticioara compozitiile de kiwi si de capsuni si am adaugat zaharul: 7 linguri in compozitia de capsuni si 3 linguri in cea de kiwi. Am incalzit pe foc ambele compozitii pana cand zaharul s-a dizolvat si s-au infierbantat, fara sa fiarba. Am adaugat gelatina hidratata: 25 de grame in compozitia cu capsuni si 10 grame in compozitia de kiwi. Am amestecat pana cand s-a dizolvat complet gelatina in fiecare dintre cele doua compozitii si le-am lasat sa se raceasca pana la temperatura camerei. Am impartit frisca in cele doua compozitii, 2 treimi in compozitia de capsuni si 1 treime in cea de kiwi, adaugand la inceput doar o lingura de frisca in fiecare si omogenizand bine, apoi amestecand cu restul de frisca.


Nu am avut decat 3 forme rotunde conserve fara fund potrivite pentru montarea desertului, asa incat jumatate l-am pus in pahare inalte cu diametrul de 7 cm. Formele au avut diametrul de 8 cm., paharele de 7 cm., dar in pahare am turnat stratul de mousse ceva mai inalt, rezulta un volum egal.

In fundul fiecarei forme am pus cate un cerculet de blat (in cazul paharelor am pus blatul intre cele doua straturi diferite de mousse) apoi am impartit in mod egal mousse-ul de capsuni. Dupa cum puteti vedea in imaginea din stanga, cele doua forme servite la cina mea romantica, cele care am vrut cu tot dinadinsul sa iasa foarte bine, le-am tapetat in interior cu hartie de copt, dar si cealalta a iesit la fel de bine, nu e necesar.

Am dat formele la frigider 1 ora apoi am turnat si mousse-ul de kiwi. Dupa inca 2 ore la temperatura frigiderului le-am scos din forme si erau gata pentru ornat.


Am masurat cate o fasie de hartie de copt egala cu circumferinta celor doua minicake-uri. Am topit ciocolata alba rupta in bucatele si asezata int-un castronel deasupra unui vas cu apa clocotita. Din ciocolata alba am format prin picurare pe hartia de copt bulinele. pana cand ciocolata alba s-a intarit putin, la temepratura camerei, am topit ciocolata cu lapte rupta in bucatele in acelasi mod. Am intins un strat de ciocolata cu lapte deasupra bulinelor de ciocolata alba, netezind cu grija, ca sa nu se deranjeze bulinele. Consumul a fost de 15 grame ciocolata alba si 50 de grame ciocolata cu lapte/ bucata de desert. Nu mi-am dorit ca acest collar de ciocolata sa infasoare desertul uniform de jur imprejur, ci sa il imbrace intr-un fel de "frac" :), de aceea descreste in inaltime catre extremitati.


Am lasat ciocolata sa se intareasca putin, dar nu complet, as zice 15 minute la temperatura camerei, apoi am infasrat-o rapid,  cu tot cu hartia de copt si dintr-o singura miscare, in jurul minicake-urilor. Am dat la frigider timp de trei ore inaintea servirii.

Pentru servire, din cele 250 de grame de capsuni ramase am ales cate 2 bucati frumoase/portie pe care le-am pastrat deoparte, restul le-am zdrobit fin si le-am amestecat cu zaharul pudra. Am turnat in farfuriile de desert un strat din sosul de capsuni proaspete, am desfacut hartia de copt din jurul minicake-urilor si le-am transferat cu o paleta in mijlocul farfuriei de desert, deasupra sosului de capsuni (atentie, nu atingeti ciocolata pentru ca s-ar putea sa lasati urme - amprente - inestetice). Am decorat fiecare portie cu bucati - jumatati si sferturi - din capsunile pastrate.


Acest desert a incununat cina romantica servita in doi, la lumina lumanarii, cu al carei meniu particip la concursul KitchenAid de Martisor.


0

2 comentarii:

  1. Spades Plus Cardboard - TiNanium-Arts
    › guides › spades-plus-cardboard- › guides › babyliss nano titanium spades-plus-cardboard- Spades titanium fat bike Plus Cardboard titanium muzzle brake - TiNanium-Arts The spade suit is the trump suit of hearts; each suit aluminum vs titanium is fram titanium oil filter worth 500 points or more. Ace is 13.0; Jack is 2.0; Jack is

    RăspundețiȘtergere